قرآن و عترت دانشگاه کردستان
ترويج فرهنگ قرآني
یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:, :: 12:56 ::  نويسنده : مرتضي يزداني

تدبر، توری است که ما را موفق به صید قرآن می‌کند اما باید توجه داشت که تدبر، تمام سطوح معانی قرآن را در اختیار ما قرار نمی‌دهد بلکه ما باید در اعماق قرآن حرکت کنیم اگر این گونه شد و ما موفق به دریافت گوهرهای قرآن شدیم در اینجا باید مقداری مجالست و معانست با اهل بیت علیهم‌السلام و روایات آن‌ها داشته باشیم. همچنانکه علامه طباطبایی موفق شد تا از طریق تفسیر قرآن به قرآن و ممارست با روایات تفسیری ائمه اطهار(علیهم السلام) به گوهرهایی از قرآن کریم دست یابد.

تدبر

 

چگونه کسب برداشت های صحیحی وبه روز از قرآن

برای ورود در فهم قرآن باید ابتدا نسبت به اینکه قرآن کریم برای هدایت انسان‌ها نازل شده است اعتقادی قلبی داشت.

قرآن کریم بهترین مسیر هدایت و سعادتی است که یک سیستم فکری می‌تواند در اختیار انسان قرار دهد.

خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «ذَلِکَ الْکِتَابُ لاَ رَیْبَ فِیهِ هُدًی لِّلْمُتَّقِینَ» و یا «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ» لذا قرآن کریم ما را به محکم‌ترین راه‌ها هدایت می‌کند. همچنین آیات بسیاری در قرآن وجود دارد که غرض اصلی نزول قرآن را هدایت مردم معرفی می‌کند و این هدایت هم چیزی جز رساندن انسان به کمالات لایق او نیست.

انسان کمالاتی در دنیا دارد که از آن جمله می‌توان به بهره‌گیری از مواهب زندگانی، شکوفا شدن استعدادها و رشد همه جانبه او از کمالات دنیایی اشاره کرد اما برای انسان کمالی نیز در آخرت وجود دارد که آن رسیدن به قرب الی‌الله و قرار گرفتن در

یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:, :: 12:55 ::  نويسنده : مرتضي يزداني

رکوردهای جهانی گینس : بزرگترین نسخه ی قرآن جهان به تازگی در کابل پایتخت افغانستان،

رونمایی شد. این قرآن با زحمت و تلاش خطاطی به نام محمد صابر خدری و ۹ دستیارش پس از
 
۵سال کار مداوم به وجود آمد. این پروژه ی عظیم توسط خدری با این شعار به وجود آمد که
 
میراث غنی دین اسلام توسط جنگ یا وقایع اینچنینی از بین نخواهد رفت.
 
 
 
این قرآن عظیم توسط خط طلاکوب با ترکیب هزاران نقطه ی بسیار کوچک و رنگی که اشکال
 
نمادینی دارند تزئین شده است. خدری می گوید می خواسته از رنگ های مختلفی استفاده کند تا
 
کتاب مقدس را زیباتر سازد. جالب است بدانید وی کار کتاب را در سال ۲۰۰۹ تمام کرده اما
 
موضوع را مثل یک راز حفظ کرده به دلیل اینکه هنوز جایگاه مناسبی برای آن آماده نشده بوده
 
است. شاهکار خدری در حال حاضر در مرکز فرهنگی کابل که در دهه ی ۱۹۸۰ ایجاد شده
 
است، قرار دارد. نسخه ی نهایی شامل ۲۱۸ صفحه است و اندازه ی آن ۲٫۲۸ در ۱٫۵۵ متر می
 
باشد. وزن آن ۵۰۰ کیلوگرم بوده و برای ساختن جلد آن از پوست بز استفاده کرده است. قیمت
 
نهایی کتاب را ۳۰۰٫۰۰۰ یورو (معادل ۴۶۵٫۰۰۰ دلار) تخمین زده اند.

خدری به عنوان یک مسلمان معتقد می گوید برایش اهمیتی ندارد که کسی قرآنی بزرگتر از کتاب

او طراحی کند: «خیلی هم خوشحال می شوم که کسی قرآنی بزرگ تر از این طراحی کند. چون

این خدمت به اسلام است» بزرگترین قرآن دنیا تا سال گذشته در منطقه ی تاتارستان در روسیه

نگهداری می شد. با این حال شاهکار خدری، بزرگترین کتاب دنیا نیست و این عنوان به کتاب

مقدس کودهوداو پاگدا در برمه تعلق دارد.

چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 20:32 ::  نويسنده : مرتضي يزداني
۱- خداوند، به قرائت کننده قرآن،پاداشی بزرگ خواهد داد. پیامبر اکرم فرمود: هر کس برای رضای خدا و آگاهی عمیق در دین، قرآن بخواند، ثواب ملائکه و انبیا و رسولان را خواهد داشت.

2-بالا رفتن مقام و درجه قاری در بهشت:«حفص می‌گوید: از امام کاظم شنیدم که میفرمود:درجات بهشت به اندازه آیات قرآن است.به قاری گفته میشود: بخوان و [در مراتب بهشت] بالا برو. سپس می‌خواند و مقامش بالا میرود»
3- امیخته شدن قرآن با گوشت و خون قاری:امام صادق ( علیه السّلام) فرمود: « هر جوان مومنی که قران بخواند، قرآن با گوشت و خونش آمیخته خواهد شد.»
4- صفای دل: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: بدون شک این دلها زنگار میگیرد؛همچنانکه آهن زنگ میزند عرض شد:صیقل آن چیست؟فرمود به قرائت قران.
5- اتسجابت دعا: امام باقر (علیه السّلام) فرمود: « دعا را هنگام چهار چیز غنیمت بشمارید : قرائت قرآن و.... »
6- نورانی شدن خانه: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود :«انه هایتان را با تلاوت قرآن نورانی کنید و...»
7- افزایش برکت خانه: امام صادق ( علیه السلام) از امیر مومنان علی چنین نقل میکند:« خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت و یادی از خدا شود برکتش زیاد شده ملائکه در انجا حاضر می‌شوند و شیاطین را دور می‌کنند»
8-بهترین عبادت:پیامبر (صلّی الله علیه و آله)فرمود:« بهترنی عبادت امت من، تلاوت قران است».
9- بخشش گناهان،نوشته شدن حسنه و پاک شدن گناهان.
10- تخفیف عذاب از پدر و مادر : امام صادق ( علیه السّلام) می‌فرماید: « هر کس قرآن را تلاوت کند چشمانش روشنایی یابد و از پد ر و مادرش عذاب کم می‌شود هر چند کافر باشند.»
11- باروری ایمان
12- روشنایی چشمان پیامبر اکرم( صلّی الله علیه و اله) می‌فرماید: چشم درد داشتم به جبرئیل شکایت کردم گفت پیوسته به قرآن نگاه کن
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 20:31 ::  نويسنده : مرتضي يزداني

رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفتمین روز از ماه رمضان سال گذشته در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی در فرازی از فرمایشات خود به ترسم فضای جهانی و مواجهه اسلام با پرچمداری ایران اسلامی و جبهه مخالف آن که خود را به دروغ "جامعه جهانی" نامیده است پرداختند.از نگاه رهبری، جبهه مقابل در واقع اسرائیل و آمریکا بوده و دیگرانی که همراه با آنها هستند یا تابعند یا دچار رودربایستی.هر دو طرف این جبهه نیز در این مواجهه "موجودیت"( اسرائیل موجودیت ایران و ایران اسلامی موجودیت اسرائیل را) یکدیگر را نشانه گرفته‌اند.ایشان  منحنی حرکت اسلام و ایران را رو به رشد و صعودی دانسته و با ذکر دلایلی، رقیب را در سراشیبی سقوط می‌دانند:1- از دست دادن بدنه مردمی در دنیا2- ناکامی در سیاستهای خاورمیانه‌ای 3-مشکلات اقتصادی 4-از دست رفتن اعتماد به نفس مسئولین غربی.

تحلیل رهبری در خصوص این  نبرد بزرگ



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 20:30 ::  نويسنده : مرتضي يزداني

تری جونز، کشیش تندروی آمریکایی با آتش زدن قرآن کریم در آمریکا در سال گذشته موجی از خشم و اعتراضات را کشورهای مختلف اسلامی به پا کرد، از جمله در کشور ایران هم اعتراضات گسترده ای بر پا شد.

به گزارش جهان اما این کشیش تندرو در سال جدید هم بار دیگر اقدام به آتش زدن قرآن کرد و فضای رسانه ای جهان را بار دیگر به سمت خودش معطوف کرد.

حتی شبکه ی معلوم الحال استعمار پیر، بی بی سی، به قلم فردی معلوم الحال تر، اکبر گنجی، به نقد حرکات تری جونز می پردازد(و البته از فرصت استفاده کرده و دوباره بعضی اعتقادات اسلامی را به سخره گرفت).

مجموع این اتفاقات می شود موج تظاهرات مردمی در افغانستان و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی افغان در این اعتراض! و اینکه اوباما و کرزای چند بار با هم صحبت کرده اند که تندروی بد است و محکوم است!

اما در این بین امریکایی ها سودی بردند که با سابقه ای که از آنها موجود است باید احتمال با برنامه ریزی قبلی بودن برنامه را زیاد دانست!

در حالی که لشگر سعودی وارد خاک بحرین شده است و مساجد تخریب میشوند و به آتش کشیده می شوند و در این بین تعداد بسیاری از قرآن ها در آتش کفر آل شیطانی سعود می سوزد، دم از کسی در جهان اسلام بر نمی اید و بی بی سی هم در محکومیت آن مطلب نمی نویسد.

در این سناریو است که دشمن خودش قرآن آتش می زند و خودش هم در محکومیت آن صحبت می کند تا افکار عمومی مردم را از پشت پرده ی حضورش در بحرین به یک کشیش دیوانه منحرف کند تا در بحرین قرآن و مسجد و مسلمان را با هم آتش بزند و دم از کسی بلند نشود!

چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 20:28 ::  نويسنده : مرتضي يزداني

مدیرمسئول روزنامه کیهان نسبت به اقدام ننگین قرآن سوزی در آمریکا واکنش نشان داد.

حسین شریعتمداری در یادداشتی که امروز در این روزنامه منتشر شده،این اقدام توهین آمیز را در راستای وحشت سران کاخ سفید از گسترش روزافزون موج اسلامگرایی در این کشور دانست.

 

متن این یادداشت در ادامه می‌آید:



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 20:21 ::  نويسنده : مرتضي يزداني

مراسم قرآن سوزی، ساخت کاباره به شکل مسجد و با نام مکه، ساخت بازی رایانه ای با نام"وداع با مساجد"، راه اندازی شبکه ماهواره ای"صمد" و انتشار دوباره تصاویر موهن از پیامبر از جمله این موارد است.

همزمان با ماه سپتامبر ( که در آن حادثه 11 سپتامبر به وقوع پیوست)، موج تازه ای از اسلام ستیزی و اسلام هراسی فضای تبلیغی محافل رسانه ای و غیررسانه ای غرب را فرا گرفته و مواضع و تحرکات تبلیغی و سیاسی را به سمت اسلام ستیزی و اسلام هراسی سوق داده است.
به نظر می رسد، این محافل با هدف مقابله با اسلام و گسترش روزافزون آن، سیاست اسلام ستیزی را با حربه اسلام هراسی در سرلوحه رویکرد تبلیغی خود قرار داده اند.
افزون بر این، تحرکات اخیر مقامات و رسانه های غربی و صهیونیستی حکایت از این دارد که لابی صهیونیستی در آمریکا و اروپا سعی می کند سالروز حادثه 11 سپتامبر را به« نماد» اسلام ستیزی در غرب تبدیل کند، تا بدین ترتیب هر سال بین مسیحیان و مسلمانان تنش ایجاد شود.
در مهم ترین و تکان دهنده ترین این اقدامات، کلیسای افراطی و کوچک" گینسویل" در کالیفرنیا قصد دارد با برگزاری راهپیمایی در



ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان قرآن و عترت و آدرس mortezauok89.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 31
بازدید کل : 2710
تعداد مطالب : 15
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


Alternative content